|
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 1879 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
Platforma Edukacyjna - gotowe opracowania lekcji oraz testów.
W każdej szkole działa samorząd uczniowski, w skład którego wchodzą wszyscy uczniowie danej szkoły. Jednak dopiero od klasy IV mają prawo kandydować do SU i brać udział w wyborach. Uczniowie klas młodszych najczęściej nie mają w szkole wpływu na to, jakie zadania będą realizowane, są tylko ich uczestnikami. Wkraczając w II etap edukacji ci sami uczniowie stają przed możliwością pełnego uczestnictwa w życiu szkoły – mogą już być inicjatorami, organizatorami imprez szkolnych, mogą wyrażać swoje opinie w istotnych sprawach dotyczących wszystkich uczniów swojej szkoły. Czy to uczestnictwo już od samego początku będzie pełne, świadome? Czy nie będzie polegało na przyglądaniu się starszym kolegom i ewentualnie nieśmiałym włączaniem się do ich poczynań?
„MAŁY SAMORZĄD” jako przygotowanie uczniów klas I – III do udziału w pracach Samorządu.
Będąc w roku szkolnym 2004/2005 wychowawcą klasy III zorganizowałam w naszej szkole Mały Samorząd, którego jednym z zadań jest przygotowanie uczniów klas I – III do udziału w pracach SU. Na podstawie „Regulaminu działalności Samorządu Uczniowskiego Szkoły Podstawowej w Niemczu” i Statutu szkoły opracowałam regulamin działalności „Małego Samorządu”.
REGULAMIN DZIAŁALNOŚCI „MAŁEGO SAMORZĄDU” SZKOŁY PODSTAWOWEJ W NIEMCZU
§ 1
Postanowienia ogólne
1. W szkole działa „Mały Samorząd”. 2. „Mały Samorząd” jest częścią Samorządu Uczniowskiego Szkoły Podstawowej w Niemczu. 3. „Mały Samorząd” tworzą uczniowie klas I – III. 4. Do organów „Małego Samorządu” należą: a) rada „Małego Samorządu”, b) samorządy klas I – III. § 2
Struktura organizacyjna „Małego Samorządu”
1. Wszyscy uczniowie klas I – III należą do „Małego Samorządu”, a uczniowie poszczególnych klas do samorządów klasowych. 2. Radę „Małego Samorządu” ( przewodniczącego i 2 zastępców ) wybierają uczniowie klas II i III w demokratycznym głosowaniu w połowie września. 3. Kadencja rady trwa 1 rok szkolny. 4. Nad prawidłową realizacją zadań czuwa opiekun „Małego Samorządu”, którym jest zawsze wychowawca klasy III, współpracując z opiekunem samorządu szkolnego i wybranymi nauczycielami. 5. Przewodniczący klas I – III biorą udział w zebraniach samorządu uczniowskiego i przekazują informacje z narad pozostałym członkom „Małego Samorządu” na własnych zebraniach. § 3
Cele „Małego Samorządu”
1. Wdrażanie demokratycznych form współżycia i współdziałania uczniów w I etapie edukacji. 2. Kształtowanie umiejętności zespołowego współdziałania uczniów w młodszym wieku szkolnym. 3. Stwarzanie warunków do aktywności, samooceny i samokontroli od pierwszych lat nauki szkolnej. 4. Wczesne przygotowanie uczniów szkoły do udziału w pracach samorządu uczniowskiego.
§ 4
Zadania „Małego Samorządu”
1. Czuwanie nad przestrzeganiem zasad zawartych w regulaminie ucznia SP w Niemczu. 2. Przedstawianie radzie samorządu uczniowskiego opinii i propozycji koleżanek i kolegów z klas I – III. 3. Udział w tworzeniu materiałów informacyjnych na tablicę SU. 4. Sumienne wywiązywanie się z powierzonych zadań.
§ 5
Kompetencje „Małego Samorządu”
1. „Mały Samorząd” może przedstawiać swoje opinie i propozycje dotyczące bieżących spraw szkoły radzie samorządu uczniowskiego lub jego opiekunowi. 2. „Mały Samorząd” ma prawo do redagowania informacji o swojej działalności w pisemku szkolnym. 3. „Mały Samorząd” ma prawo poprosić o pomoc w realizacji zadań każdego członka rady pedagogicznej i rady rodziców.
§ 6
Postanowienia końcowe
1. Regulamin „Małego Samorządu” musi być zgodny z regulaminem Samorządu Uczniowskiego i Statutem szkoły.
Rada „Małego Samorządu”: - przewodniczący: ...................................................... - zastępcy : ................................................................. Członkowie „Małego Samorządu”: .............................................................................................
Upłynął dopiero rok pracy MS w naszej szkole, ale już widać efekty. Uczniowie chętniej wypowiadali swoje opinie na temat realizowanych zadań z planu SU, podawali swoje propozycje, starali się jak najlepiej wywiązywać z powierzonych funkcji. Członkowie MS zachęcali koleżanki i kolegów ze swoich klas do aktywnego uczestnictwa we wszystkich konkursach dla klas I – III zaplanowanych przez SU w rocznym planie pracy. Chcąc pomóc uczniom przygotować się do pełnego i świadomego uczestnictwa w pracy SU już od początku klasy IV będę starała się dalej wspólnie z uczniami wypełniać wszystkie cele i zadania MS i SU w naszej szkole.
Violetta Frelichowska nauczyciel nauczania zintegrowanego Szkoła Podstawowa w Niemczu
|
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
Zarejestruj się lub zaloguj,
aby mieć pełny dostęp do serwisu edukacyjnego.
www.szkolnictwo.pl
e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - największy w Polsce katalog szkół - ponad 1 mln użytkowników miesięcznie
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|